Yhteystiedot  |  FI  EN  |   SV  |

Luottamusmieskoulutus

Starttikurssilta vauhtia luottamustehtävään

Luottamusmiehenä tehtäviisi kuuluu valvoa esimerkiksi työehtosopimuksen noudattamista työpaikallasi. Luottamusmiehenä huolehdit myös siitä, että sinua ja työkavereitasi kohdellaan oikeudenmukaisesti ja tasa-arvoisesti.

Luottamusmiehenä saat käyttää työaikaasi työntekijöiden työsuhdeasioiden hoitamiseen.

Teoreettinen osaaminen tukee luottamustehtävässä menestymisestä ja on välttämätöntä, mikäli haluat vaikuttaa työpaikkasi kehittämiseen.

Kouluttautumisen voit aloittaa käymällä Sähköliiton järjestämän luottamusmiesten starttikurssin, jossa saat perustietoa tehtävästä. Kiljavan opisto järjestää pidempiä luottamusmiesten perus- ja jatkokursseja, joista saamasi opintopisteet voidaan lukea hyväksesi mm. monissa ammatillisissa tutkinnoissa.

Sähköliiton vuosittain järjestämässä luottamushenkilöseminaarissa saat ajantasaista tietoa työehtosopimuksista ja muista tehtäväsi hoitamisessa tärkeistä asioista. Seminaari on myös mainio tilaisuus verkostoitua muiden luottamushenkilöiden kanssa.