Yhteystiedot  |  FI  EN  |   SV  |

Search
Close this search box.

Muutosilmoitus yhdistysrekisteriin

Sähköisesti tai paperilla

Patentti ja rekisterihallitus PRH pitää yhdistysrekisteriä, johon merkitään rekisteröityjä yhdistyksiä koskevia tietoja: esimerkiksi yhdistyksen säännöt ja nimenkirjoittajat eli henkilöt, joilla on oikeus toimia yhdistyksen puolesta.

Osaston nimen kirjoittavat puheenjohtaja yhdessä sihteerin kanssa tai jompikumpi heistä yhdessä varapuheenjohtajan tai taloudenhoitajan kanssa

Muutosilmoitus yhdistysrekisteriin on tehtävä, kun rekisteröidyn yhdistyksen

  • osoite- ja yhteystiedot muuttuvat
  • hallituksen puheenjohtaja ja nimenkirjoittajat vaihtuvat
  • säännöt muuttuvat

Muutosilmoitus on tehtävä myös, kun rekisteröi tai muuttaa rekisteröidyn hallituksen tietoja. Yhdistyksen hallituksen ilmoittaminen on vapaaehtoista.

Muutosilmoitus yhdistysrekisteriin on siis tehtävä aina, kun ammattiosaston henkilövalinnoissa tulee muutoksia. Ilmoituksen voi tehdä netissä Yhdistysrekisterin sähköisessä palvelussa tai paperilomakkeella. Jos ilmoituksen tekee paperilomakkeella, käsittelyaika on pitempi ja hinta kalliimpi kuin netissä ilmoitettaessa. Tarkemmat ohjeet löytyvät täältä.

Arvostele uudet sivumme lyhyessä kyselyssä!