Tapahtumat & koulutukset

Kysy lisää koulutuksista: koulutus@sahkoliitto.fi
Käytännön ohjeita koulutuksiin hakemisesta löydät täältä.

Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Tiedonhaku ja tietoturva, verkko

15.4.2025 - 13.5.2025

Kurssin järjestää TSL.

Kurssi on suunnattu tietoturvan ja tiedonhallinnan osaamisen vahvistamisesta hyötyville. Kurssilla on kolme yhteistä etäopetuskertaa. Tehtävät suoritetaan itsenäisesti verkko-oppimisympäristössä. Kurssilla keskitytään työelämässä tarvittaviin perusdigitaitoihin. Kurssin tehtävät suoritettuaan osallistuja voi saada osaamistodistuksen ja yhden opintopisteen.

Kurssi sisältää kolme 1,5 h opetuskertaa. Ensimmäisellä kerralla käydään läpi tietoturvan perusteita ja turvallista toimintaa omalla laitteella ja verkossa (työpaikalla olevia ohjeita noudattaen). Toisella kerralla haetaan tietoa mm. eri hakukoneilla ja tekoälyä hyödyntäen sekä arvioidaan sisältöjä eri näkökulmista kriittisesti. Kolmannella kerralla käydään läpi omien tiedostojen hallintaa ja hyödynnetään eri tallennuspaikkoja ja ympäristöjä. Tietokoneen lisäksi tutustutaan mobiilitiedonhallintaan.

Opetuskerrat
Tiistaina 15.4. 2025 Klo 17–18.30
Tiistaina 6.5.2025 Klo 17–18.30
Tiistaina 13.5.2025 Klo 17–18.30

Kurssin käytyään osallistuja osaa

• Kuvata turvallista toimintaa verkossa
  • Hakea verkosta mm. kirjallista ja kuvallista sisältöä tekoälyäkin hyödyntäen sekä arvioida sitä kriittisesti
  • Hallita ja arkistoida omia tiedostoja
  • Tallentaa sisältöjä pilvipalveluun
  • Toimia työpaikan tietohallintaohjeistusten mukaisesti

Kurssin hinta on 119 € / henkilö, mikä sisältää opetuksen, verkko-oppimisympäristön, osaamisen arvioinnin ja hallinnolliset kulut. Kurssikustannuksiin voit kysyä avustusta liitosta koulutus@sahkoliitto.fi tai ammattiosastostasi.

Ilmoittaudu mukaan verkkolomakkeella.

Tiedot