Saitko kyselyn jäsenmaksukatkoksesta? Toimi näin!

Maksatko itse jäsenmaksusi ja sait meiltä kyselyn jäsenmaksukatkoksesta? Jos tilanteessasi ei ole tapahtunut muutoksia, varmista, että olet hoitanut maksut. Jos olet unohtanut maksaa, tilanne korjaantuu, kun maksat rästit pois.

Mutta jos tilanteessasi on tapahtunut muutoksia, saatat olla oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen. Muutostilanteissa jäsenrekisterimme tarvitsee tiedon, jos esimerkiksi ryhdyt päätoimiseksi opiskelijaksi, jäät Kelan tai vakuutusyhtiön korvaukselle tai aloitat ase/siviilipalveluksen. Tietosuojasyiden takia jäsenrekisterimme ei saa näistä tietoa mitään muuta kautta kuin sinulta itseltäsi.

Muista siis ilmoittaa jäsenmaksuvapautukseen oikeuttavista muutoksista. Silloin jäsenmaksuvapautus voidaan viedä jäsenyystietoihisi ja jäsenyytesi pysyy kunnossa. Ilmoituksen tekeminen onnistuu kätevimmin sähköisessä asiointipalvelussamme, jossa voit myös tarkistaa jäsenmaksutietosi sekä laskea ja maksaa jäsenmaksusi.

Saatoit saada kyselyn jäsenmaksukatkoksesta myös siksi, että jäsenrekisterissämme ei ole tietoa pysyvästä eläkkeelle jäämisestäsi. Skannaa siinä tapauksessa saamasi pysyvä eläkepäätös ja toimita se jäsenrekisteriin turvapostina osoitteeseen jasenrekisteri@sahkoliitto.fi. Turvapostin käyttöohjeet löydät aiemmasta uutisestamme.

Kun hoidat jäsenmaksut kuntoon tai ilmoitat jäsenmaksuvapautuksesta, jäsenyytesi pysyy ajan tasalla. Jos asia jää selvittämättä, liiton sääntöjen mukaan jäsen voidaan erottaa maksamattomien jäsenmaksujen takia.