Vahva tunnistautuminen käyttöön sähköisessä asiointipalvelussamme

Sähköiseen asiointipalveluumme kirjautuminen muuttuu vappuviikolla: jäsennumerolla tai henkilötunnuksella ja salasanalla kirjautuminen vaihtuu vahvaan tunnistautumiseen. Vahva tunnistautuminen on mahdollista joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Vahva tunnistautuminen on tietoturvallinen tapa vahvistaa oma henkilöllisyys, ja sitä käyttävät monet viranomaistahot, esimerkiksi Verohallinto OmaVero-palvelussaan. Se on myös käyttäjäystävällinen tapa, jos salasanoilla on taipumus unohtua.

Jos olet ladannut Sähköliitto-sovelluksen puhelimeesi samoilla tunnuksilla kuin olet kirjautunut sähköiseen asiointipalveluun, pysyt sovellukseen kirjautuneena muutoksesta huolimatta. Sovelluksen salasanan pystyt jatkossa tarvittaessa muuttamaan kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun.