Lähetä luottamukselliset viestit meille turvapostilla

Olemme ottaneet käyttöön turvapostitoiminnon, jolla voit lähettää meille luottamuksellisia viestejä tietoturvallisesti. Aiemmin turvapostin lähettäminen meille on onnistunut vastaamalla meiltä ensin lähetettyyn turvapostiin.

Turvapostia kannattaa käyttää esimerkiksi silloin, kun viesti sisältää henkilötietoja.

Turvapostiin pääset tästä linkistä. Linkki löytyy myös Yhteystiedot-osiosta työnantajatilitysten ja työsuhdeneuvonnan yhteystietolaatikoista.

Kun klikkaat turvapostin linkkiä, tulet näkymään, jossa kysytään sähköpostiosoitettasi. Kirjoita se pyydettyyn kenttään ja paina Jatka. Saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen linkin, josta klikkaamalla pääset lähettämään meille turvapostia haluamaasi osoitteeseen. Tällä tavalla olet rekisteröitynyt turvapostipalveluumme.

Turvapostia voi lähettää mihin tahansa Sähköliiton osoitteeseen, ja viestiin voi lisätä myös liitteitä. Jos viestilläsi on useita vastaanottajia, voit lisätä heitä viestin vastaanottajakentän vieressä olevasta vihreästä plusmerkistä klikkaamalla.

Liitetiedostot-kohdasta pääset valitsemaan ja lisäämään liitteitä omalta koneeltasi. Muista klikata Liitä-painiketta valittuasi liitettävät tiedostot.

Turvapostit vanhenevat noin kuukaudessa. Mikäli haluat pitää viestisi tallessa, voit tallentaa sen painamalla Tallenna-painiketta ja valitsemalla turvapostipalvelun tarjoamista tallennusvaihtoehdoista tarpeisiisi sopivan: pelkän viestin voit tallentaa teksti- tai html-tiedostona, viestin liitteineen tavallisena tai salattuna zip-tiedostona. Kirjoita valitsemasi salasana Salasana-kenttään ja paina sitten Tallenna-nappia.

Kun lähetät turvapostia, siihen tullut vastaus saattaa ohjautua roskapostikansioosi. Muista siis tarkistaa kansio aika ajoin!