Somea, tietotekniikkaa, työoikeutta… liitto tukee paikallista koulutusta

Osastot! Muistattehan, että voitte järjestää sisällöltään monenlaisia paikallisia koulutuksia jäsenillenne ja Sähköliitto tukee niitä? Järjestelyissä voi myös olla mukana muita osastoja, ja silloin koulutus voidaan suunnata vaikka koko maakunnan jäsenistölle.

Olisiko koko jäsenistönne somekoulutus tarpeen? Vai kaipaisiko jäsenistönne perehdytystä tietotekniikkaan tai työoikeuteen? Koulutussisällöistä löydät tarkempia esimerkkejä koulutusohjesäännöstä ja paikallisen koulutuksen ohjeesta.

Miksi paikallista koulutusta kannattaa järjestää? Osaston tarpeisiin räätälöity koulutus vastaa parhaiten jäsenten tarpeisiin ja innostaa osallistumaan. Jäsenten kannalta plussaa on, että koulutus on aina lähellä kotipaikkaa.

Paikallista koulutusta järjestämällä osastonne voi myös olla oikeutettu osastoille maksettavaan kannusteosaan. Kannusteosan saamisen yksi edellytys on tapahtumien järjestäminen jäsenistölle.

Liiton tukea koulutukseen haetaan täyttämällä paikallisen koulutuksen hakemus ja palauttamalla se liittoon hakemuksessa olevaan posti- tai sähköpostiosoitteeseen viimeistään kuukautta ennen tilaisuutta. Osastonne tulee itse varata kurssipaikka ja luennoitsijat sekä hankkia kurssilaiset.

Lisätietoja paikallisen koulutuksen järjestämisestä antaa koulutusasiantuntija Tarja Toppari, tarja.toppari@sahkoliitto.fi, puh. 050 409 8469.