Ylityökieltoja eri teollisuuden aloille

Teknologiateollisuuden sopimusalalla työskentelevät sähköliittolaiset ovat aloittaneet poliittisen ylityökiellon yhdessä teollisuusliittolaisten kanssa. Ylityökielto päättyy 4. helmikuuta kello 23.59.

Ensi yönä ylityökiellot laajenevat: olemme ilmoittaneet ylityökielloista 12. tammikuuta kello 00.00 alkaen töissä, joihin sovelletaan Sähköliiton solmimia työehtosopimuksia kemian- ja kumiteollisuudessa, lasikeraamisessa teollisuudessa sekä mekaanisessa metsäteollisuudessa. Myös nämä ylityökiellot päättyvät 4. helmikuuta kello 23.59.

Ylityökielloilla vastustetaan Suomen hallituksen suunnittelemia työelämäheikennyksiä. Kiellot eivät koske hätätyötä eivätkä töitä, jotka ovat välttämättömiä hengen ja terveyden turvaamisen kannalta.