Uudet, pidemmät työnseisaukset alkoivat Oulusta kello 11

Sähköliitto aloitti tänään uudet, alkusyksyisiä pidemmät poliittiset lakot mielenilmauksina hallituksen suunnittelemia toimia vastaan. Hallitusohjelmaan kirjatut toimet heikentävät toteutuessaan työntekijöiden ja työttömien asemaa.

Sähköliittolaiset keskeyttivät työt kello 11 puoleksi päiväksi Nokian kampuksen työmaalla Oulun Linnanmaalla. Kuvaan heistä kerkisi osa. Kampukselle rakentuu toimisto-, tuotanto- ja laboratoriotiloja noin 55 000 neliön verran.

Sähköliitto on ilmoittanut puolen ja yhden päivän työnseisauksista myös keskiviikoksi ja torstaiksi. Huomenna keskiviikkona toimet siirtyvät Varsinais-Suomeen ja torstaina Savo-Karjalaan. Kaikki ilmoittamamme toimet löytyvät nettisivujemme Painava syy -osiosta.

Työnseisaukset ovat jatkoa syys-lokakuussa ilmoittamillemme lyhytkestoisemmille tunnin työnseisauksille, joita järjestettiin muun muassa Olkiluodon ja Loviisan ydinvoimalaitoksilla sekä Kemijoki Oy:n vesivoimalaitoksilla.

Myös muut SAK:n ammattiliitot ovat ilmoittaneet työnseisauksista tällä viikolla. Ne kaikki ovat osa Painava syy -tunnisteella näkyvää tekemistä, joka nostaa esiin hallituksen työntekijöihin ja työttömiin kohdistamia epäoikeudenmukaisia heikennyksiä.