Työnseisaus torstaina Loviisan ydinvoimalaitoksella, Gasumin biokaasulaitoksilla ja Espoon kaukolämpöverkon töissä

Sähköliitto on tänään ilmoittanut työnseisauksista Fortum Power and Heatin Loviisan ydinvoimalaitoksella, pois lukien käyttö- ja suojeluorganisaatio, sekä Espoon kaukolämpöverkon rakennus- ja kunnossapitotöissä ja voimalaitoksilla. Työnseisauksesta on ilmoitettu lisäksi energiayhtiö Gasumin kuudella biokaasulaitoksella Honkajoella, Huittisissa, Kouvolassa, Kuopiossa, Lohjalla ja Oulussa.

Sähköliittolaiset, jotka ovat näiden työpaikkojen omia työntekijöitä, keskeyttävät työt torstaina 5. lokakuuta kello 14.30–15.30.

Sähköntuotanto ja laitosten turvallisuus eivät vaarannu työnseisauksen aikana.

Torstai on neljäs Sähköliiton ilmoittama työnseisauspäivä. Seisaukset alkoivat tiistaina 26. syyskuuta pohjoisesta, jatkuivat sieltä Varsinais-Suomeen ja Satakuntaan sekä Keski-Suomeen. Teollisuudessa työskentelevät sähköliittolaiset ovat olleet mukana Teollisuusliiton ilmoittamissa työnseisauksissa.

Ammattiliittojen työnseisaukset ovat mielenilmaus hallitusohjelmaa vastaan, joka heikentää työntekijöiden ja työttömien asemaa.