Työnseisaus keskiviikkona Alva-Yhtiöissä

Sähköliitto on tänään ilmoittanut työnseisauksesta Alva-Yhtiöt Oy:ssä Jyväskylän seudulla.

Sähköliittolaiset, jotka ovat yhtiön omia sähköntuotannon ja kunnossapidon työntekijöitä, keskeyttävät työt keskiviikkona 4. lokakuuta kello 14.30–15.30.

Työnseisaus ei koske ulkopuolisien urakoitsijoiden palveluksessa olevia sähköliittolaisia.

Työnseisaus on kolmas Sähköliiton ilmoittama mielenilmaus Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä vastaan. Aiemmat työnseisaukset ovat olleet Kemijoki Oy:n vesivoimalaitoksilla, Stora Enson Veitsiluodon sahalla, Olkiluoto 1:n, 2: ja 3:n voimalaitoksilla ja Turku Energiassa.

Myös muut ammattiliitot ovat tästä viikosta lähtien järjestäneet mielenilmauksia hallituksen työntekijöiden työtaisteluoikeuteen ja työehtoihin sekä työttömiin kohdistamien heikennysten vuoksi. Teollisuudessa työskentelevät sähköliittolaiset ovat olleet mukana Teollisuusliiton ilmoittamissa työnseisauksissa.