Sähköasentajia kaivataan SPR:n avustustyöntekijäreserviin!

Haku Suomen Punaisen Ristin avustustyöntekijäreserviin on parhaillaan käynnissä, ja se päättyy 6. helmikuuta kello 16. Tarvetta on muun muassa sähköasentajille.

Reservi koostuu ammattilaisista, jotka ovat valmiina työskentelemään lyhytkestoisissa tehtävissä humanitaarisen avun operaatioissa tai pidempikestoisissa kehitysyhteistyön tehtävissä Punaisen Ristin ja Punaisen Puolikuun kumppaniyhdistysten kanssa.

Reserviin voivat hakea Suomessa asuvat ammattilaiset ja ulkomailla asuvat henkilöt, joilla on vahva side Suomeen. Valituilla henkilöillä tulee olla Punaisen Ristin kansainvälisten tehtävien edellyttämää koulutusta, osaamista ja kielitaitoa.

Hakuprosessiin pääset tutustumaan SPR:n nettisivujen Avustustyöntekijäksi ulkomaille -osiossa. SPR järjestää myös englanninkielisiä hakijainfoja Teamsissa. Tekniikan ammattilaisten info on keskiviikkona 17. tammikuuta kello 17‒18 ja kaikille ammattialoille tiistaina 23. tammikuuta kello 17‒18. Ilmoittautumislinkit löydät täältä. Ilmoittautuminen infoihin päättyy infoa edeltävänä päivänä kello 12.

SPR lähettää vuosittain maailmalle yli 200 eri alojen asiantuntijaa viemään apua sinne, missä hätä on suuri. Reservissä on noin 900 henkilöä.

Kuva: SPR/Tiina Leinonen