← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Poliittisille työnseisauksille viikon jatko

Olemme tänään ilmoittaneet uusista viikon mittaisista poliittisista työnseisauksista samoilla toimipaikoilla, joilla on parhaillaan käynnissä aiemmin ilmoitettu kahden viikon työnseisaus. Nyt ilmoitettu työnseisaus alkaa heti edellisen päätyttyä maanantaina 25. maaliskuuta.

Työnseisaukset järjestetään alla luetelluilla toimipaikoilla, ja ne koskevat 25. maaliskuuta kello 00.00–31. maaliskuuta kello 23.59 alkavia työvuoroja:

• Outokumpu Chrome Oy, Tornion tehdas
  • Outokumpu Stainless Oy, Tornion tehdas
  • SSAB Europe Oy, Raahen tehdas
  • Raahen rautatehtaan Ruokalaosuuskunta
  • Okmetic Oy
  • Neste Oyj, Porvoon jakeluterminaali, Porvoon satama, Naantalin terminaali, Naantalin satama, Kemin terminaali, Kokkolan terminaali

Työnseisauksien piirissä ovat toimipaikkojen palveluksessa tai niillä työskentelevien alihankkijoiden palveluksessa olevat sähköliittolaiset. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli tähän ei ole mahdollisuutta, työnseisaus koskee myös sinua.

Työnseisauksilla ilmaisemme haluavamme muutoksia hallituksen työelämän uudistuslinjaan työntekijöille tärkeissä asioissa. Keskusjärjestö SAK:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan ja työministeri Arto Satosen tämänpäiväinen tapaaminen ei tuonut palkansaajille toivoa siitä, että heidän näkökulmansa ja huolensa otettaisiin huomioon lainsäädännössä. Muun muassa hallituksen esitys paikallisen sopimisen laajentamisesta järjestäytymättömään kenttään on edennyt jo lausuntovaiheeseen.

‒ Jos lakiluonnos menisi läpi tuollaisenaan, esimerkiksi palkoista ja palkkausjärjestelmästä voitaisiin sopia järjestäytymättömässä kentässä täysin vapaasti ilman koulutettua luottamusmiestä, muistuttaa Sähköliiton puheenjohtaja Sauli Väntti.

Lisätietoa työtaistelupäätöksistä saat soittosarjoistamme:

• työsuhdeneuvonta 03 252 0700
  • järjestämis- ja järjestötyö 03 252 0600