Jari Korpela ilmoittautuu ehdolle Sähköliiton puheenjohtajaksi

Useat Sähköliiton aktiivit ovat pyytäneet Sähköliiton toista varapuheenjohtajaa Jari Korpelaa asettumaan ehdolle Sähköliiton puheenjohtajaksi. Hän on kertonut olevansa kiitollinen luottamuksesta ja vastannut pyyntöihin myöntävästi.

– Haluan toimia puheenjohtajana Sähköliitossa, jotta voimme yhdessä rakentaa ajassa elävän tulevaisuuden ammattiliiton.

– Minusta sähköliittolaiset saisivat kaikkien sopimusalojen asioita ajavan ja edestä johtavan puheenjohtajan. Minulle tärkeää on rakentaa Sähköliitosta entistä vahvempi, yhtenäisempi ja avoimempi järjestö, joka palvelee yhä paremmin kaikkia jäseniään vastaten heidän tarpeisiinsa.

– Sujuva ja välitön yhteistyö eri ammattiliittojen, työnantajajärjestöjen ja muiden yhteistyökumppanien kanssa on tärkeää. Haluan vahvistaa Sähköliiton asemaa tärkeänä osana SAK:laista liittoperhettä.

Jari Korpelalla on pitkä kokemus ay-toiminnasta. Hän on toiminut aktiivisesti Sähköliitossa useiden vuosien ajan eri toimintatasoilla. Hänet tunnetaan sanavalmiina, rauhallisena ja harkitsevana asiaosaajana. Jari Korpela on vaikuttanut Sähköliiton päätöksenteossa sekä hallinnossa 12 vuotta. Viimeiset kahdeksan vuotta hän on toiminut hallituksessa ja liiton puheenjohtajistossa sekä teollisuus- ja erityisalojen johtokunnan puheenjohtajana.

• pääluottamusmies ja yhdyshenkilö, SSAB Europe Oy, Hämeenlinna 2011–
  • puheenjohtaja, Hämeenlinnan Sähkötyöntekijät ry 2014–
  • edustajiston jäsen, Sähköliitto 2012–2016
  • varapuheenjohtaja, Sähköliiton hallitus 2016–2018
  • toinen varapuheenjohtaja, Sähköliiton hallitus 2019–
  • puheenjohtaja, Sähköliiton teollisuus- ja erityisalojen johtokunta 2016–
  • edustajiston jäsen, SAK ry 2020–
  • hallituksen jäsen, Työttömyyskassa Aaria 2024–

– Sähköalat ovat tulevaisuuden aloja. Toivon muitakin tehtävästä kiinnostuneita rohkeasti ilmoittautumaan. Käydään avointa ja rakentavaa keskustelua liiton tulevaisuudesta edustajistoon valittavien päättäjien ja muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa.

Tänä syksynä Sähköliitto käy edustajistovaalit. Liiton puheenjohtaja valitaan uuden edustajiston syyskokouksessa marraskuussa. Sähköliiton nykyinen puheenjohtaja Sauli Väntti on ilmoittanut, ettei hän ole käytettävissä uudelle kaudelle.