Helsingin osasto on Sähköliiton hallitseva salibandymestari

Helsingin joukkue nappasi finaalissa voittopokaalin itselleen. Kuva: Juha Lindvall

Helsingin Sähköalantyöntekijät ry:n joukkue voitti lauantaina 29. huhtikuuta pelatun Sähköliiton ammattiosastojen välisen salibandyturnauksen. Joukkue kaatoi finaalissa Hyvinkään Sähköalantyöntekijäin Ammattiosasto ry:n kokoonpanon luvuin 8‒1.

Pronssipeliä ei pelattu, vaan ”kabinettipäätöksellä” jaetulle kolmannelle sijalle nousivat Oulun Sähkötyöntekijäin Ammattiosasto N:o 1 ry:n ja LahtiHeinola United -joukkueet. Viimeksi mainittu oli koottu Lahden Sähköalantyöntekijät ry:n ja Heinolan Sähkömiehet Ammattiosasto 80 ry:n pelaajista.

Kaikkiaan turnauksessa Järvenpäässä pelasi 11 joukkuetta ja 131 sähköliittolaista. Lauantain ohjelmassa oli 28 peliä, 184 tehtyä maalia ja 672 pelattua minuuttia.

Turnaus oli liiton historian seitsemäs, ja järjestelyistä vastasi tänä vuonna Järvenpään Sähköalantyöntekijät ry.

Voittajajoukkue sai haltuunsa vakuutusyhtiö Turvan lahjoittaman palkintopokaalin, joka siirtyy lopulta sen osaston omaisuudeksi, joka voittaa turnauksen kolmesti. Kaksi kiinnitystä pokaaliin ovat vuosien aikana saaneet Lahden Sähköalantyöntekijät ry ja Raahen Sähkömiehet ry.

Lauantain sijoitukset:

1. Helsinki

2. Hyvinkää

3. Oulu ja LahtiHeinola Utd

5. Järvenpää

6. Loviisa

7. Varkaus

8. Vammala

9. Sähköliiton toimisto

10. Porvoo

11. Kouvola

Kerromme turnauksesta tarkemmin 26.5. ilmestyvässä Vasama-lehdessä. Lisää kuvia löydät liiton some-kanavista.