Loviisalle kiinnitys pokaaliin 8:nnessa säbäturnauksessa

Sähköliiton perinteisen osastojen välisen salibandyturnauksen finaalissa vastakkain olivat Loviisan ja Heinolan joukkueet, ja peli päättyi 1–0. Loviisa sai nyt siis ensimmäisen kiinnityksensä vakuutusyhtiö Turvan lahjoittamaan palkintopokaaliin.

Kolmanneksi sijoittui Oulun joukkue, joka pronssipelissä kukisti Järvenpään joukkueen 3–1.

Turnaus pelattiin lauantaina 27. huhtikuuta Lahdessa, ja joukkueita oli kaikkiaan yhdeksän. Turnaus oli jo kahdeksas laatuaan.

Mukana oli kaksi ensikertalaisjoukkuetta: hopeaa saavuttanut Heinola sekä kahdeksanneksi sijoittunut Tampere. Tosin heinolalaiset yhdistyivät vuosi sitten lahtelaisten kanssa yhdeksi joukkueeksi.

Turnauksen parhaana pelaajana palkittiin kansallisiltakin säbäkentiltä tuttu Loviisan Juuso Meriläinen.

Turnausjärjestelyistä vastasi Lahden Sähköalantyöntekijät ry, joka vieraanvaraisena isäntänä pelasi nyt seitsemänneksi. Isäntäosastolla ja Raahen osastolla on palkintopokaaliin kaksi kiinnitystä. Pokaalin on määrä siirtyä sen osaston omaisuudeksi, joka voittaa turnauksen kolmesti.

‒ Pelit olivat tosi tasaisia, ja sijoitukset olisivat voineet kääntyä miten vain. Nuoria ja opiskelijajäseniä oli paljon mukana. Tällaista tapahtumaa tarvitaan; joillekin tämä on ainoa liiton aktiviteetti, johon ottaa osaa, summaa isäntäosaston Anssi Salminen turnausta.

Lohko 1

1. kierros: Oulu‒Heinola 3‒0, Varkaus‒Toimisto 1‒0