049 on uusi salibandymestari!

Helsingin Sähköalantyöntekijät ry:n joukkue voitti lauantaina 29. huhtikuuta pelatun Sähköliiton ammattiosastojen välisen salibandyturnauksen. Joukkue kaatoi finaalissa Hyvinkään Sähköalantyöntekijäin Ammattiosasto ry:n kokoonpanon luvuin 8‒1.

Pronssipeliä ei pelattu, vaan ”kabinettipäätöksellä” jaetulle kolmannelle sijalle nousivat Oulun Sähkötyöntekijäin Ammattiosasto N:o 1 ry ja LahtiHeinola United.

Kahdessa lohkossa pelatun alkusarjan jälkeen kohtasivat Oulu ja Hyvinkää; peli päättyi jälkimmäisen voittoon 3–1. Helsingin ja Lahti/Heinolan välinen taisto päättyi numeroihin 4–0.

131 sähköliittolaista kentällä

Kaikkiaan turnauksessa Järvenpäässä pelasi 11 joukkuetta ja 131 sähköliittolaista. Turnauspäivän ohjelmaan mahtui 28 peliä, 184 tehtyä maalia ja 672 pelattua minuuttia.

Turnaus oli liiton historian seitsemäs, ja järjestelyistä vastasi tänä vuonna Järvenpään Sähköalantyöntekijät ry, joka viime vuonna osallistui turnaukseen ensimmäistä kertaa ja nousi hopealle. Viime vuoden turnaus järjestettiin Varkaudessa.

Helsingin voittajajoukkue sai haltuunsa vakuutusyhtiö Turvan lahjoittaman palkintopokaalin, joka siirtyy lopulta sen osaston omaisuudeksi, joka voittaa turnauksen kolmesti. Kaksi kiinnitystä pokaaliin ovat vuosien aikana saaneet Lahden Sähköalantyöntekijät ry ja Raahen Sähkömiehet ry.

‒ Iso hatunnosto erotuomaripari Antti Virtaselle ja Markus Kortesojalle, jotka hoitivat koko pitkän päivän tuomaroinnin kahdestaan. Toimitsijapöytiä hoitivat paikallisen salibandyseuran SB-97:n P10-ikäluokan taustajoukot. Iso kiitos joukkueenjohtaja/valmentajalle Tiina Katveelle, joka vietti tuomareiden tapaan hallilla koko päivän, luettelee järjestäjäosaston nuorisosihteeri Janne Aalto ja huikkaa, että ei kun valmistautumaan ensi vuotta varten.

Sijoitukset

1. Helsingin Sähköalantyöntekijät ry 049
  2. Hyvinkään Sähköalantyöntekijäin Ammattiosasto ry 013
  3. Oulun Sähkötyöntekijäin Ammattiosasto N:o 1 ry 001 ja LahtiHeinola Utd (Lahden Sähköalantyöntekijät ry 059 & Heinolan Sähkömiehet Ammattiosasto ry 080)
  4. Järvenpään Sähköalantyöntekijät ry 100
  5. Loviisan Sähköalantyöntekijäin Ammattiosasto ry 025
  6. Varkauden Sähköalantyöntekijäin Ammattiosasto ry 024
  7. Vammalan sähkötyöntekijät ry 071
  8. Sähköliiton toimisto
  9. Porvoon Sähkötyöntekijät ry 043
  10. Kouvolan Sähkötyöntekijäin Osasto ry 029

Pistepörssi Top 10

1. Pasi Huuskonen, Helsinki 13 + 11 = 24
  2. Janne Lindberg, Hyvinkää 10 + 6 = 16
  3. Jani Allt, Hyvinkää 7 + 9 = 16
  4. Pertti Siuvatti, Helsinki 6 + 5 = 11
  5. Juha Paajanen, Järvenpää 9 + 1 = 10
  6. Sampo Nevala, Oulu 4 + 6 = 10
  7. Teemu Turpeinen, Helsinki 8 + 1 = 9
  8. Väinö Walden, LahtiHeinola Utd 7 + 1 = 8
  9. Henri Parviainen, Helsinki 5 + 3 = 8
  10. Aleksi Ruonakangas, Oulu 4 + 4 = 8

Tuore mestari, Helsingin osasto 049:n joukkue voitti kaikki pelaamansa ottelut.

Hyvinkään osasto 013:n joukkue sijoittui hopealle.

Lahti/Heinolan eli osastojen 059 ja 080 kimppajoukkue pelasi mallikkaasti yksiin ja jaetulle pronssille.

Jaetulle kolmannelle sijalle pelannut Oulun osasto 001:n joukkue vaihtoi jo vapaalle ennen yhteiskuvaa.

Järjestäjäosaston nuorisosihteeri Janne Aalto ja mestarijoukkueen maalitykki Pasi Huuskonen.

Teksti: Minna Järvenpää

Kuvat: Juha Lindvall