← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Sähköinen luottamusmiesilmoitus käyttöön 3. syyskuuta

Luottamusmiesvaalit käydään jälleen tänä syksynä työpaikoilla, ja niitä silmällä pitäen Sähköliitto ottaa käyttöön sähköisen luottamusmiesilmoituksen. Näin varmistetaan, että tieto valinnasta lähtee ammattiosastolle, työnantajalle ja Sähköliittoon ja valittu henkilö saa heti kaiken luottamustehtävänsä hoitamiseen tarvittavan tiedon ja tuen ja pääsee esimerkiksi liiton luottamushenkilötiedotteen postituslistalle.

Luottamustehtävä alkaa siitä hetkestä, kun ammattiosasto on vahvistanut valinnan.

Sähköinen ilmoitus on käytössä 3. syyskuuta alkaen Sähköliiton sähköisessä asiointipalvelussa. Sen täyttää luottamustehtävään valittu ja vahvistaa hänen ammattiosastonsa.

Luottamusmieheksi valittu, toimi näin:

1. Täytä sähköinen ilmoitus valinnastasi Sähköliiton sähköisessä asiointipalvelussa. Kirjaudu palveluun joko pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Sähköisen ilmoituksen löydät Omat jäsentiedot -välilehdeltä kohdasta Luottamus/järjestötoimet. Samalla ilmoituksella voi ilmoittaa myös varaluottamusmiehestä. Kun olet täyttänyt ilmoituksen, se lähtee automaattisesti ammattiosastollesi vahvistettavaksi sekä tiedoksi työnantajallesi.
  2. Tarkkaile sähköpostiasi, sillä kun osastosi on vahvistanut luottamushenkilöilmoituksesi, saat siitä tiedon jäsenrekisterissämme olevaan sähköpostiosoitteeseesi ja luottamustehtäväsi alkaa. Siksi on tärkeää, että sähköpostiosoitteesi on rekisterissämme oikein.
  3. Varmista myös, että työnantajasi on saanut sähköisen ilmoituksen valinnastasi. Työnantajan tulee kuitata ilmoitus saaduksi sähköpostilla tai muulla tavoin kirjallisesti.

Ammattiosaston toimihenkilöt, toimikaa näin:

1. Sopikaa ja päättäkää osastossanne, kuka tai ketkä vahvistavat luottamusmiesilmoitukset ja miten säännöllisesti se tehdään. Luottamusmiesvaalivuosina vahvistaminen pitäisi tehdä vähintään viikoittain. Sähköposti-ilmoitus uusista saapuneista luottamusmiesilmoituksista tulee kaikille osaston toimihenkilöille, kun luottamustehtävään valittu on lähettänyt sähköisen ilmoituslomakkeen. Ilmoitus näkyy sähköiseen asiointipalveluun kirjautuessa palvelun etusivulla kaikilla toimihenkilöillä, ja sen voi vahvistaa kuka tahansa teistä.
  2. Seuratkaa sähköpostianne ja käykää säännöllisesti tarkistamassa sähköisessä asiointipalvelussa, onko sinne lähetetty sähköisiä luottamusmiesilmoituksia.
  3. Vahvistakaa saapuneet ilmoitukset välittömästi, jotta valitut luottamusmiehet pääsevät hoitamaan tehtäväänsä virallisesti. Luottamustehtävä alkaa heti, kun osastonne on vahvistanut valinnan. Siksi vahvistaminen kannattaa hoitaa ripeästi.

Sähköistä luottamusmiesilmoitusta koskeviin kysymyksiin vastaa Sähköliiton järjestötiimi numerossa 03 252 0600.

Luottamusmiesvalinnoista voi yhä ilmoittaa myös paperilomakkeella, jossa voi määritellä tehtävän alkamisajan. Lisää tietoa löytyy Sähköliiton uudistetusta luottamusmiesvaaliohjeesta.

Lue seuraavaksi