← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Kysely jäsenmaksukatkoksesta? Hoida asia kuntoon sähköisessä asioinnissa

Oletko saanut lähiaikoina meiltä kyselyn jäsenmaksukatkoksesta? Asia tulee hoitaa kuntoon tämän viikon perjantaihin 14. huhtikuuta mennessä.

Jos olet ns. itsemaksava jäsen, varmista, että olet hoitanut maksut.

Voi myös olla, että olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, mutta jäsenrekisterissämme ei ole siitä tietoa. Vapautukseen oikeuttaa esimerkiksi päätoiminen opiskelu, Kelan tai vakuutusyhtiön korvaukselle jääminen tai ase/siviilipalveluksen aloittaminen. Jos teet töitä opiskeluaikana, palkasta tulee kuitenkin maksaa jäsenmaksu.

Tietoturvasyistä liiton jäsenrekisteri ei saa tietoa Kelan maksamista työttömyys- tai sairauspäivärahasta tai toimeentulotuesta. Myöskään vakuutusyhtiöiden maksamat suoritukset eivät tule rekisterin tietoon, ei liioin se, jos olet ollut opiskelemassa tai armeijassa. Siksi nämä tiedot pitää muistaa ilmoittaa itse. Silloin jäsenmaksuvapautus voidaan viedä jäsenyystietoihisi ja jäsenyytesi pysyy kunnossa.

Katkos voi johtua myös siitä, ettei jäsenrekisterissä ole tietoa pysyvästä eläkkeelle jäämisestäsi. Toimita siis kopio saamastasi pysyvästä eläkepäätöksestä jäsenrekisteriin skannaamalla se ja lähettämällä salattuna sähköpostina osoitteeseen jasenrekisteri@sahkoliitto.fi. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta lähettää salattua sähköpostia, pyydä jäsenrekisteriämme lähettämään sinulle salattu sähköposti. Siihen vastaaminen on tietoturvallinen tapa lähettää skannattu päätös rekisteriin

Jäsenmaksuvapautusilmoituksen tekeminen onnistuu kätevimmin sähköisessä asiointipalvelussamme. Siellä pääset myös tarkistamaan jäsenmaksutietosi sekä laskemaan ja maksamaan jäsenmaksusi.

Kun hoidat jäsenmaksut kuntoon, jäsenyytesi pysyy ajan tasalla. Jos asia jää selvittämättä, liiton sääntöjen mukaan jäsen voidaan erottaa maksamattomien jäsenmaksujen takia.

Lue seuraavaksi