Ase- tai siviilipalvelukseen? Jäsenmaksuvapautus on oikeutesi

Oletko aloittamassa ase- tai siviilipalveluksen seuraavassa saapumiserässä heinäkuussa? Jäsenmaksua maksavana sopimusalajäsenenämme olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen palveluksen ajaksi. Hoida siis asia kuntoon ennen lähtöäsi ja tee ilmoitus, jotta jäsenrekisterimme saa tiedon vapautuksestasi.

Jäsenmaksuvapautusta haet helpoimmin sähköisessä asiointipalvelussamme. Tunnistaudu sinne pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja valitse Omat jäsentiedot, sen alta Jäsenmaksut ja sitten Lisää uusi maksuvapautusilmoitus. Jäsenrekisterimme vie vapautuksen tietoihisi palveluksen ajaksi.

Voit hakea jäsenmaksuvapautusta myös lähettämällä jäsenrekisteriin sähköpostia tai soittamalla, mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää sähköistä asiointipalveluamme. Jäsenrekisterin tavoitat numerosta 03 252 0400 maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin kello 9–12 sekä tiistaisin kello 12–14. Juhannuksen jälkeen viikot 26–30 rekisteri palvelee maanantaista torstaihin kello 10–11.

Muista kuitenkin, että jos teet töitä palveluksesi aikana vaikka viikonloppuisin, jäsenmaksu tulee maksaa näistä ansioista. Jäsenmaksuvapautus on tarkoitettu tilanteisiin, jolloin et saa palkkaa tai työttömyyskassan maksamaa etuutta.