Aloitatko ase- tai siviilipalveluksen? Muista jäsenmaksuvapautus

Oletko aloittamassa ase- tai siviilipalveluksen ensi viikolla? Jos olet jäsenmaksua maksava sopimusalajäsenemme, tiedäthän, että sinulla on oikeus jäsenmaksuvapautukseen palveluksen ajaksi?

Jäsenmaksuvapautusta haetaan kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun ja valitsemalla Omat jäsentiedot, sen alta Jäsenmaksut ja Lisää uusi maksuvapautusilmoitus. Näin jäsenrekisteri saa asiasta tiedon ja vie vapautuksen tietoihisi palveluksen ajaksi.

Sähköliiton jäsenenä sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua silloin, kun et saa palkkaa tai työttömyyskassan maksamaa etuutta. Jäsenrekisteri kuitenkin tarvitsee tiedon asiasta.

Jos sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää sähköistä asiointipalvelua, voit hakea jäsenmaksuvapautusta myös lähettämällä sähköpostia jäsenrekisterin osoitteeseen jasenrekisteri@sahkoliitto.fi tai soittamalla jäsenrekisterin puhelinpalveluun puh. 03 252 0400 sen aukioloaikoina: ma klo 9–12, ti klo 12–14, ke klo 9–12 ja to klo 9–12.

Jos kuitenkin teet töitä esimerkiksi asepalveluksen aikana viikonloppuisin, jäsenmaksu tulee maksaa näistä ansioista.

Kuva: Puolustusvoimat