Työt pysähtyvät torstaina Joensuun voimalaitoksella ja teollisuudessa Savo-Karjalassa

Sähköliitto on tänään ilmoittanut työnseisauksesta ensi torstaina Savon Voima Oy:n Joensuun voimalaitoksella.

Sähköliittolaiset, jotka ovat voimalaitoksen työntekijöitä, keskeyttävät työt päiväksi torstaina 9. marraskuuta. Työnseisaus ei koske vuorotyön tekijöitä.

Voimalaitoksen tuotanto ja turvallisuus eivät vaarannu työnseisauksen aikana.

Tämän lisäksi Sähköliitto on ilmoittanut työnseisauksista teollisuuden työpaikoilla Savo-Karjalan vaalipiirissä. Työpaikat ovat samoja, joista Teollisuusliitto on ilmoittanut myös tänään.

Työnseisaukset koskevat Teollisuusliiton ilmoittamilla työpaikoilla työskenteleviä sähköliittolaisia sekä niillä työskenteleviä alihankkijoita, joiden palveluksessa on sähköliittolaisia työntekijöitä. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli se ei onnistu, työnseisaus koskee myös sinua.

Nämä sekä aiemmin viikolla järjestettävät työnseisaukset ovat mielenilmaus hallitusohjelman työelämää ja -markkinoita sekä työttömän asemaa heikentäviä kirjauksia vastaan.