Työnseisaus 14 pirkanmaalaisessa teollisuusyrityksessä torstaina

Sähköliitto on tänään ilmoittanut päivän työnseisauksista teollisuusyrityksissä Pirkanmaalla torstaina 23. marraskuuta. Yritykset ovat samoja, joissa myös Teollisuusliitto on ilmoittanut vastaavista toimista. Kaikkiaan yrityksiä on 14.

Julkaisemme päiväkohtaisen listan kaikista ensi eli viikon 47 teollisuuden työnseisauskohteista maanantaina 20. marraskuuta.

Nyt ilmoitetut työnseisaukset koskevat yritysten palveluksessa työskenteleviä sähköliittolaisia sekä sähköliittolaisia, jotka ovat kyseisillä työpaikoilla työskentelevien alihankkijoiden palveluksessa. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli se ei onnistu, työnseisaus koskee myös sinua.

Poliittisilla työnseisauksilla vastustetaan Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä työntekijöiden työtaisteluoikeuteen, työehtoihin ja työsuhdeturvaan. Muutokset uhkaavat romuttaa vuosikymmenten työn tuloksena syntyneen sopimiseen perustuvan työmarkkinamallin.