Sähkösuomilammi Oy on Vuoden sähköurakoitsija 2022

Parkanolainen Sähkösuomilammi Oy palkittiin eilen Vuoden 2022 sähköurakoitsijana Sähköurakoitsijapäivillä. Palkittu on perheyritys, jonka perustivat vuonna 1981 kolme veljestä: MarttiErkki ja Harri Suomilammi

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry nimeää vuosittain jäsenistöstään sähköurakoitsijan, jonka toiminta ja tulokset ovat hyvä esikuva koko alalle. Valitsijaraati arvostaa urakoitsijan liiketoiminnan kannattavuutta, vastuullista toimintatapaa, hyvää mainetta ja aktiivista osallistumista liiton toimintaan.

Yrityksen nousujohteisessa kehityksessä on ollut välissä tasaisempia vuosia, mutta se ei ole tehnyt yhtään negatiivista tilinpäätöstä yli 40-vuotisen historian aikana.

Ensimmäiset parikymmentä vuotta yrityksen toimitusjohtajana toimi Erkki Suomilammi, nykyisen toimitusjohtajan Sami Suomilammin isä.

Pääomistajien Sami ja Harri Suomilammin kanssa yrityksessä työskentelee noin 35 asentajaa sekä muutama toimihenkilö.

Yrityksessä on käytössä ISO 9001 -laatujärjestelmä, mikä on pienyritysvaltaisella sähköurakointialalla poikkeuksellista.

‒ Juuri äskettäin päivitimme ISO 9001 -standardin, kun uusimme TU- eli Turvaurakoitsijasertifikaatin. TT- eli Talotekniikkasertifikaatti on työn alla. PI-paloilmoitinluvat hankimme myös äskettäin, Harri Suomilammi luettelee.

Sami Suomilammi sanoo, että tulevaisuuden ennustaminen on hankalaa, koska kysymysmerkkejä aiheuttavat sota, pandemiat, tavarapulan kesto ja mahdollinen taantuma.

Hän näkee talotekniikka-alan toimijoille kuitenkin runsaasti liiketoimintamahdollisuuksia. Sähköautoilun yleistyessä tarvitaan lisää latausasemia, ja yksi merkittävä tulevaisuuden osa-alue ovat aurinkosähköjärjestelmät.