Sadoilla teollisuuden työpaikoilla työnseisaus ensi torstaina

Sähköliitto on tänään ilmoittanut vuorokauden työnseisauksista sadoilla teollisuuden työpaikoilla torstaina 14. joulukuuta. Kohteet ovat samoja, joista Teollisuusliitto on myös ilmoittanut tänään

Vuorokauden poliittinen työnseisaus koskee noin kahtatuhatta sähköliittolaista, jotka työskentelevät kyseisten yritysten palveluksessa tai kyseisillä työpaikoilla työskentelevien alihankkijoiden palveluksessa. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli tähän ei ole mahdollisuutta, työnseisaus koskee myös sinua.

Laajoilla poliittisilla työnseisauksilla vastustetaan Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä työntekijöiden työtaisteluoikeuteen, työehtoihin ja työsuhdeturvaan. Suomen hallituksen suunnittelemat muutokset ovat romuttamassa vuosikymmenten työn tuloksena syntynyttä sopimiseen perustuvaa työmarkkinamallia.

Keskusjärjestö SAK jäsenliittoineen on tänään tiedottanut ehdollisista poliittisista työtaistelutoimista kyseisenä päivänä. Ehdollisuus tarkoittaa sitä, että toimet toteutetaan, ellei hallitus avaa palkansaajajärjestöille tietä aitoihin neuvotteluihin.

Julkaisemme ma 11. joulukuuta nettisivuillamme kattavan listan lakon piirissä olevista teollisuusyrityksistä.