Puolustusministeriön sopimus solmittu, sähköliittolaiset siviilivirkamiesten palkkausjärjestelmään

Puolustusministeriön ja Sähköliiton välillä on allekirjoitettu työehtosopimuspöytäkirja, joka koskee Puolustusvoimien palveluksessa olevia sähköasentajia. Asentajien palkkauksessa noudatetaan kesäkuun alusta lähtien siviilivirkamiesten palkkausjärjestelmää, mutta heillä on henkilökohtainen takuupalkkaus niin kauan kuin he ovat Puolustusvoimien palveluksessa.

Syntyneen sopimuksen piirissä ovat vastedes ne sähköasentajat, jotka maaliskuun lopussa päättyneen työehtosopimuksen voimassaoloaikana olivat nimenomaan Puolustusvoimien palveluksessa. Puolustusministeriö ja Sähköliitto ovat neuvotelleet heidän työehdoistaan hyvässä yhteisymmärryksessä.

Maaliskuun lopussa päättyneen sopimuksen piiriin kuuluivat myös Puolustushallinnon Rakennuslaitoksen, sittemmin Puolustuskiinteistöinä tunnetun valtion liikelaitoksen sähköasentajat. Heidän työehtosopimuksensa tilanne on auki.

Työehtosopimuspöytäkirjan löydät Työehtosopimukset-osiosta