Jari Ollila ilmoittautuu ehdolle Sähköliiton puheenjohtajaksi

Sähköliiton vastaava sopimusasiantuntija Jari Ollila on lupautunut ehdolle Sähköliiton puheenjohtajaksi.

– Sähköalan edunvalvonta on ollut lähellä sydäntäni aina pääluottamusmiesajoista lähtien, ja se on myös syy, miksi olen hakeutunut aikanaan liiton palvelukseen ja miksi haluan nyt asettua ehdolle liiton puheenjohtajaksi. Ehdokkuuteen kannustivat myös lukuisat pyynnöt kentältä. Uskon, että pitkä 15 vuoden kokemus liiton palveluksessa ja erityisesti neuvottelupöydissä antaa hyvät edellytykset johtaa liittoa tulevien vuosien haasteissa.

– Lisäksi vuosien varrella kertynyt laaja työmarkkinatoimijoiden verkosto on eduksi liiton puheenjohtajan roolia ajatellen. Olen myös onnistunut vuosien varrella luomaan hyvät ja luottamukselliset suhteet muiden ammattijärjestöjen toimijoiden kanssa sekä toimivat neuvottelusuhteet työnantajapuoleen, mikä osaltaan luo erinomaiset edellytykset puheenjohtajana toimimiselle.

• sähköasentaja, ABB, Koja Tekniikka Oy, Sähköpalvelu Timo Kurki Oy, 1991–2009
  • pääluottamusmies, Sähköpalvelu Timo Kurki Oy, 2004–2009
  • hallituksen jäsen ja asennusjaoston puheenjohtaja, Tampereen Seudun Sähköalantyöntekijät ry 2006–2008
  • Sähköliiton palveluksessa edunvalvonnan eri tehtävissä 2009–
  • Sähköliiton sähköistys- ja sähköasennusalan sopimusvastaava 2012–2017
  • Sähköliiton vastaava sopimusasiantuntija 2017–

– Sähköliiton keskeinen haaste tulevina vuosina on turvata kaikille liiton jäsenille hyvät työehdot. Sopimustoiminta on pirstaloitumassa, ja meidän täytyy vastata tähän haasteeseen. Tunnen liiton jokaisen sopimuspöydän, ja minulla on erinomaiset suhteet Sähköliiton neuvottelukumppaneihin ja muihin liittoihin.

– Sähköliitto on tulevaisuuden liitto. Yhteiskunta sähköistyy, ja jäsentemme ammattitaitoa tarvitaan entistä enemmän. Meidän tulee profiloitua entistä voimakkaammin alan vahvaksi vaikuttajaksi. Liiton yhtenäisyys antaa erinomaiset edellytykset katsoa tulevaisuuteen luottavaisin mielin.