← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Hämmentääkö hallituksen työmarkkinapolitiikka? Lähde mukaan alueellisiin #PainavaSyy-tilaisuuksiin

Mitä hallitusohjelman kirjaukset käytännössä tarkoittavat? Ketkä joutuvat talkoissa talikon varteen? Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia SAK:n järjestämissä viidessä alueellisessa tilaisuudessa, joissa hallituksen politiikan sisältöä avataan kansankielelle.

Tilaisuuksissa, jotka kulkevat nimellä #PainavaSyy, on paikalla SAK:n ja liittojen johtoa sekä SAK:n asiantuntijoita. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja kommentteja.  Lisäksi hallitus- ja oppositiopuolueiden kansanedustajat pääsevät ääneen paneelikeskustelussa. Hallitus on tuomassa eduskuntaan esitystä lakko-oikeuden rajoittamiseksi ja työttömyysturvan heikentämiseksi. Paikallisen sopimisen laajentaminen tulee todennäköisesti heti vuodenvaihteessa, jolloin jatketaan myös sosiaaliturvan leikkaamista. Heikennykset osuvat samoihin ihmisiin, ja niiden vaikutuksia on arvioitu puutteellisesti tai liioiteltu.

Alueelliset tilaisuudet järjestetään kahtena syyskuun lauantaina:

9.9.

• Turku: Messukeskus, Messukentänkatu 9‒13, kello 12‒15
  • Oulu: Radisson Blu, Hallituskatu 1, kello 12‒15

16.9.

• Tampere: Tuulensuun Palatsi, Hämeenkatu 30, kello 13‒16
  • Järvenpää: Järvenpää-talo, Hallintokatu 4, kello 12‒15
  • Kuopio: Hotelli Iso-Valkeinen, Majaniementie 2, kello 12‒15

Sähköliittolainen, katso ohjelma ja ilmoittaudu mukaan oman alueesi maksuttomaan tilaisuuteen ja maksuttomiin yhteiskuljetuksiin tästä linkistä.

Lounastarjoilu alkaa tuntia ennen tilaisuuden alkua, cocktail-tarjoilu tilaisuuden jälkeen.

Lue seuraavaksi