← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Hallitusohjelma kuin työnantajapuolen kynästä

Uuden hallituksen on määrä tänään julkistaa ohjelmansa kello 17. Jos hallitusohjelmasta etukäteen julkisuuteen tulleet tiedot eivät ole raakaa pilaa vaan täyttä totta ja tulevaisuuttamme, palkansaajien ja työttömien turvattomuus kasvaa alkavalla hallituskaudella ennennäkemättömiin mittoihin. Nyt työlainsäädäntöä ollaan pakittamassa vuosikymmeniä taaksepäin.

Kokoomuksen, perussuomalaisten, kristillisdemokraattien ja rkp:n muodostama hallitus on etukäteistietojen perusteella muun muassa löysäämässä työntekijän irtisanomisperusteita ja määräaikaisen työsopimuksen solmimisperusteita sekä puuttumassa työntekijöiden lakko-oikeuteen ja työttömyysturvaan.

Tulevien hallituspuolueiden työlainsäädäntöön ja työttömyysturvaan suunnittelemien heikennyksien takia on entistä tärkeämpää kuulua ammattiliittoon. Vain palkansaajien yhteistoiminta on riittävän vahva vastavoima illalla esitettäville historiallisen laajoille heikennyksille.

Lue seuraavaksi