Edustajiston vaalien ehdokasasettelu on päättynyt

Sähköliiton edustajiston vaalien ehdokasasettelu on päättynyt perjantaina 31. toukokuuta kello 16. Vielä vahvistamaton ehdokasmäärä on hieman yli 140.

Ehdokaslistat vahvistetaan 4. heinäkuuta ja vahvistetut ehdokasmäärät vaalipiireittäin julkaistaan sen jälkeen nettisivuillamme.

Jos olet ilmoittautunut ehdokkaaksi, pääset elokuun puoliväliin saakka muokkaamaan sähköistä ehdokaslomakettasi ja muun muassa viemään sille valokuvasi.

Seuraavat etapit

Edustajistoon valittavien jäsenten vaalipiirikohtaiset määrät määräytyvät sen mukaan, montako sopimusalajäsentä vaalipiirissä on 30. kesäkuuta. Edustajistoon valitaan aina yksi jäsen kutakin vaalipiirin alueen osastojen alkavaa 350 sopimusalajäsentä kohti. Ammattiosastot saavat tiedon alueeltaan valittavien edustajiston jäsenten määrästä viimeistään 15. heinäkuuta.

16. elokuuta Vaalit 2024 -osiossa avautuu linkki, joka vie ehdokkaiden esittelyihin. Perustietojen ja kuvien lisäksi äänestäjät pääsevät katsomaan, miten ehdokkaat vastasivat kysymykseen ehdolle asettumisensa syystä.

Elokuun puolivälissä äänioikeutetuille lähetetään vaalikirje, joka sisältää ohjeen sähköiseen äänestämiseen. Kirjeessä on mukana myös ohje, miten tilata postiäänestysmateriaali, jos vastaanottajalla ei ole mahdollisuutta äänestää sähköisesti.