Äänestysmahdollisuus päättyy maanantaina kello 24

Sopimusalajäsen, jos et ole vielä äänestänyt edustajiston vaaleissa, nyt on loppukirin paikka ja aika hoitaa asia kuntoon. Äänestysmahdollisuus päättyy maanantaina 30. syyskuuta kello 24, jolloin sähköinen äänestysjärjestelmä sulkeutuu.

Miksi äänestäminen on tärkeää? Edustajisto on Sähköliiton korkein päättävä elin, joka päättää muu muassa jäsenmaksun suuruudesta, valitsee itselleen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan, koko liitolle puheenjohtajan sekä hallituksen ja johtokuntien jäsenet. Vaaleissa ratkeaa liiton suunta nelivuotiskaudeksi 2024‒2028.

Vaalipiiristäsi valituiksi tulevat ovat suora linkkisi liiton päätöksentekoon. Heidän kauttaan sinun on mahdollista saada äänesi kuuluviin.

Vaaleissa valitaan 65-henkinen edustajisto 144 ehdokkaasta. Vaalipiireissä EIV06, ASE02, TEKN01 ja TEKN02 ei käydä varsinaista vaalia, koska ehdokkaita ei ole asetettu enempää kuin vaalipiireillä on paikkoja edustajistossa.

Klikkaa siis itsesi sähköiseen äänestysjärjestelmään alta, kirjaudu vahvaa tunnistautumista käyttäen ja anna äänesi mielestäsi parhaalle ehdokkaalle vaalipiirissäsi. Muista myös vahvistaa äänesi Vahvista äänesi -painikkeesta. Tarkemmat äänestysohjeet löydät Äänestä-sivulta