← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

SAK:n edustajisto: Eloranta jatkaa puheenjohtajana

Sähköliittoa SAK:n edustajiston kokouksessa edustavat Arto Mäkinen, Juha Alatalo, Jari Korpela, liiton puheenjohtaja Sauli Väntti, Petri Samiola ja Jari Virtanen.

Keskusjärjestö SAK:n edustajiston kolmipäiväinen järjestäytymiskokous on parhaillaan käynnissä Helsingissä.

Kokouksen toisena päivänä eilen tiistaina Jarkko Eloranta valittiin jatkamaan SAK:n hallituksen puheenjohtajana kaudelle 2024–2028. Hän on toiminut puheenjohtajana vuodesta 2016.

Samalla valittiin myös SAK:n hallitus sekä edustajiston puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja. Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Katja Syvärinen. Hän on toiminut tehtävässä vuodesta 2020.

Edustajiston puheenjohtajaksi valittiin Palvelualojen ammattiliiton PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Arto Liikanen Teollisuusliitosta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Miikka Kortelainen Julkisten ja hyvinvointialojen liitosta JHL:stä.

Henkilövalintojen lisäksi eilen muun muassa julkistettiin SAK:n historiikki, Eemeli Hakokönkään kirjoittama Lamaantumaton, esiteltiin keskusjärjestön tulevaa strategiaa ja kuultiin ammattiyhdistysliikkeen maailmanjärjestön ITUC:n pääsihteerin videotervehdys ja Euroopan ammatillisen yhteisjärjestön ETUC:n pääsihteerin puhe.

Tänään ohjelma jatkuu muun muassa jäsenliittojen tekemien esitysten käsittelyllä.

Lisätietoja kokouksesta ja linkki liveseurantaan löytyy täältä.

SAK:n ylintä päätösvaltaa käyttää edustajisto, jonka jäsenet valitaan neljän vuoden välein.

Lue seuraavaksi