Itsemaksava jäsen: varmistathan, että olet hoitanut jäsenmaksusi

Itse jäsenmaksunsa maksavien jäsenten on syytä olla tarkkana siitä, että jäsenmaksu on hoidettu. Jos et nimittäin ole maksanut jäsenmaksujasi, saat meiltä automaattimuistutuksen, joka lähetetään jokaisen kuukauden 20. päivänä sähköpostitse. Huomaathan, että muistutus saattaa mennä myös roskapostiin. Niille jäsenille, joilla ei ole sähköpostia, lähtee muistutus jäsenmaksusta kirjeitse.

Voi myös olla, että olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, mutta jäsenrekisterissämme ei ole siitä tietoa. Vapautukseen oikeuttaa esimerkiksi päätoiminen opiskelu, Kelan tai vakuutusyhtiön korvaukselle jääminen tai ase/siviilipalveluksen aloittaminen. Jos teet töitä opiskeluaikana, palkasta tulee kuitenkin maksaa jäsenmaksu.

Pääset tarkistamaan jäsenmaksutietosi sekä laskemaan ja maksamaan jäsenmaksusi sähköisessä asiointipalvelussamme. Kun hoidat jäsenmaksut kuntoon, jäsenyytesi pysyy ajan tasalla. Jos asia jää selvittämättä, liiton sääntöjen mukaan jäsen voidaan erottaa maksamattomien jäsenmaksujen takia.

Jos työpaikkasi vaihtuu, muistathan ilmoittaa siitä jäsenrekisteriimme jasenrekisteri@sahkoliitto.fi tai sähköisen asiakaspalvelun kautta.