Vuorokauden työnseisaukset ydin- ja vesivoimalaitoksissa 14.‒16. helmikuuta

Sähköliitto on tänään ilmoittanut sähköntuotantoon kohdistuvista poliittisista työnseisauksista ydin- ja vesivoimalaitoksissa ensi viikolla eli viikolla 7. Työnseisaukset järjestetään vuorokauden mittaisina 14.–16. helmikuuta.

Keskiviikkona työnseisaus järjestetään Fortum Power and Heat Oy:n Loviisan ydinvoimalaitoksessa, torstaina TVO Oyj:n Olkiluodon ydinvoimalaitoksessa ja perjantaina Kemijoki Oy:n, Pohjolan Voima Oy:n ja Tornionlaakson Voima Oy:n kaikissa vesivoimalaitoksissa sekä Fortum Power and Heat Oy:n Oulujoen vesivoimalaitoksissa.

Työnseisaukset koskevat kyseisinä päivinä kello 00.00 ja kello 23.59 välisenä aikana alkavia työvuoroja.

Työnseisaukset koskevat sähköliittolaisia, jotka ovat kyseisten yritysten palveluksessa tai kyseisillä työpaikoilla työskentelevien alihankkijoiden palveluksessa. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli tähän ei ole mahdollisuutta, työnseisaus koskee myös sinua.

Samalla Sähköliitto on ilmoittanut näitä voimalaitoksia koskevasta ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta, joka alkaa sunnuntaina 11. helmikuuta kello 12 ja päättyy torstaina 15. helmikuuta kello 23.59.

Työnseisauksien myötä Sähköliitto ottaa käyttämättömän keinon käyttöön, sillä aikaisemmin liitto on Painava syy -työtaistelutoimissaan jättänyt sähköntuotannon lähes kokonaan ulkopuolelle toivoessaan, että maan hallitus aloittaisi asialliset neuvottelut työmarkkinauudistuksistaan palkansaajapuolen kanssa. Hallitus ei ole neuvottelupyyntöön tarttunut.

Lisätietoa työtaistelupäätöksistä saat soittosarjoistamme:

työsuhdeneuvonta 03 252 0700

järjestämis- ja järjestötyö 03 252 0600