Missasitko työnseisausaamun haastattelut? Katso ne täältä!

Sähköliiton toimet hallituksen työelämäheikennyksiä vastaan ovat ystävänpäivän ja työnseisauspäivän aamuna olleet näkyvästi esillä.

Puheenjohtaja Sauli Väntti vieraili MTV:n Huomenta Suomi -lähetyksessä aamulla yhdessä Energiateollisuus ry:n johtajan Timo Yli-Koiviston kanssa. Väntti toisti työntekijäpuolen toiveen, että hallitus antaisi periksi ja kelpuuttaisi myös työntekijöitä edustavat tahot mukaan suunnittelemaan työelämää koskevia uudistuksia.

Yli-Koivisto totesi toimialajärjestössä olevan ymmärrystä sille, että ammattiliittojen kannalta on isoja asioita kyseessä, mutta paheksui sähköntuotantoon kohdistuvia poliittisia työnseisauksia.

Heidän keskustelunsa pääset katsomaan täältä

Tänään poliittisen työnseisauksen kohteena olleen Loviisan ydinvoimalaitoksen pääluottamusmies Arto Mäkinen (kuvassa kolmantena oikealta) puolestaan oli Iltalehden haastateltavana aamulla.

Mäkinen korosti, että työnseisaus ei vaaranna ydinturvallisuutta.

Hänen haastattelunsa löytyy vierittämällä Iltalehden päivittyvää seurantaa alaspäin kohtaan Voimalat lakkoon.

Myös Helsingin Sanomat poikkesi Loviisassa aistimassa tunnelmia ja haastatteli Arto Mäkistä.