Luottamushenkilö, osallistu työelämän hyväksikäytön kitkemiseen tähtäävään webinaariin

SAK järjestää maksuttoman webinaarin, jossa käsitellään muun muassa työelämän hyväksikäytön tunnistamista ja siitä ilmoittamista. SAK:laisten liittojen luottamushenkilöille suunnattu webinaari on seurattavissa torstaina 20. huhtikuuta kello 10–12, ja se on osa Työelämän pelisäännöt -teemaviikkoa.

Ilmoittaudu mukaan kaksituntiseen tästä linkistä, niin saat sähköpostiisi linkin webinaariin. Ilmoittautuneille lähetetään tilaisuuden jälkeen myös tuore koulutusmateriaali aiheesta. Tilaisuutta ei tallenneta.

Ohjelma:

10.00 avaussanat, Heli Puura, SAK:n työehdot-osaston johtaja

Työelämän pelisäännöt -palvelukokonaisuus ammattiliittojen ja luottamushenkilöiden tukena, Marika Mantere, SAK:n digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija, ja Maaret Pulliainen, SAK:n työsuhdeneuvonnan asiantuntija

10.30 Työvoiman hyväksikäyttö ja pakkotyöhön liittyvä ihmiskauppa Suomessa: kuinka tunnistaa ilmiö ja ilmoittaa havainnoista? Terhi Komulainen ja Laura Lampinen, Maahanmuuttovirasto

11.30 Hyvien käytänteiden jäljillä: esittelyssä Hermes-mobiilisovellus, Henri von Adlerkrone, Teollisuusliiton projektikoordinaattori

Onnistumiset kiertoon: omia kokemuksia hyvistä käytänteistä?

Työelämän pelisäännöt -sivusto toimii hyvänä materiaalina esimerkiksi kesätyöntekijöitä ja muualta tulleita työntekijöitä opastettaessa. Tietoa löytyy useilla kielillä.