Kolmen vuorokauden työnseisaus teollisuuteen 14.–16. helmikuuta

Olemme tänään ilmoittaneet kolmen vuorokauden mittaisista poliittisista työnseisauksista teollisuudessa 14.–16. helmikuuta. Lista työpaikoista on liitteenä; mukana ovat muun muassa SSAB Europe Oy, Konecranes Finland Oy ja Outokumpu Stainless Oy.

Teollisuuden työ- ja toimipaikat.pdf

HUOM! Poliittisen työtaistelun piirissä olevat Stora Enson ja UPM:n toimipaikat ovat alla olevat:

• Stora Enso – Honkalahden saha
  • Stora Enso – Uimaharjun saha
  • Stora Enso – Varkauden saha
  • Stora Enso – Veitsiluodon saha
  • UPM Plywood – Joensuu
  • UPM Plywood – Joensuu, kunnossapito
  • UPM Plywood – Pellos, Ristiina
  • UPM Plywood – Savonlinnan Vaneritehdas
  • UPM Plywood Oy UPM Plywood – Kalson viilutehdas

Työnseisaus koskee sähköliittolaisia, jotka työskentelevät listalla olevien yritysten tai yllä mainittujen toimipaikkojen palveluksessa tai kyseisillä työpaikoilla työskentelevien alihankkijoiden palveluksessa. Jos kuulut viimeksi mainittuihin, työnantajasi tulisi osoittaa sinulle töitä muissa kohteissa. Mikäli tähän ei ole mahdollisuutta, työnseisaus koskee myös sinua.

Tällä poliittisella työnseisauksella vastustetaan Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä työntekijöiden työtaisteluoikeuteen, työehtoihin ja työsuhdeturvaan.

Lisätietoa työtaistelupäätöksistä saat soittosarjoistamme:

työsuhdeneuvonta 03 252 0700

järjestämis- ja järjestötyö 03 252 0600