Edustajistoon 65 edustajaa kaudelle 2024–2028

Sähköliiton hallitus vahvisti torstaina pidetyssä kokouksessaan edustajiston edustajamäärän kaudelle 2024–2028. Edustajistoon tulee 65 edustajaa. Sähköliiton ammattiosastoille tiedotetaan asiasta tarkemmin pian ilmestyvässä osastotiedotteessa. Tiedotteessa julkaistaan yksityiskohtaisesti vaalipiirikohtaiset edustajamäärät.

Hallitus vahvisti kokouksessaan myös ehdokasasettelun. Ehdokkaita asetettiin kaikkiaan 144 kappaletta kaikissa 24 vaalipiirissä. Kaikki ehdolle asettuneet todettiin vaalikelpoisiksi ja asetettiin ehdolle. Neljässä vaalipiirissä toteutuu niin sanottu sopuvaali, sillä ehdokkaita ei niissä asetettu enempää kuin vaalipiirissä on paikkoja edustajistoon.

Julkaisemme perjantaina 16. elokuuta 2024 kaikki edustajistovaaliehdokkaat vaalipiireittäin Vaalit 2024 -osiossa.

Edustajisto on Sähköliiton korkein päättävä elin, joka valitaan neljän vuoden välein käytävissä vaaleissa.