Hannu Luukkonen ilmoittautuu ehdolle Sähköliiton puheenjohtajaksi

Sähköliiton varapuheenjohtaja Hannu Luukkonen on lupautunut asettumaan ehdolle liiton puheenjohtajaksi.

– Liiton hallinnossa toimivat jäsenet ovat tiedustelleet asiaa. Lupasin ilmoittaa ehdolle asettumisestani, kun liitolle on valittu toiminnanjohtaja, jonka hakuprosessissa olin myös itse mukana. Nykyisessä roolissani Sähköliiton varapuheenjohtajana vastaan edunvalvonnasta ja sopimustoiminnasta sekä toimin edunvalvontatiimin esimiehenä. Tehtäväni sisältää myös lukuisia luottamustoimia Sähköliitossa ja eri sidosryhmissä.

Hannu Luukkosella on pitkä, vuodesta 2012 jatkunut kokemus liiton johdossa toimimisesta ja yhteistyöstä hallinnon kanssa. Hänen työtehtävänsä ovat liittyneet laaja-alaisesti mm. edunvalvontakysymysten hoitamiseen, jäsenistön kouluttamiseen sekä neuvottelutoimintaan liiton kaikilla sopimusaloilla.

– Yhteiskunta sähköistyy tulevina vuosina hurjaa vauhtia, ja sähköala on yksi Suomen nopeimmin kasvavista toimialoista. Teollisuuden kasvavat energiatarpeet, automaation lisääntyminen sekä tietojärjestelmien ja tietoliikennepalveluiden nopea laajeneminen takaavat alan osaajille työtä myös tulevaisuudessa.

– Meidän on huolehdittava siitä, että sähköalan työntekijät järjestäytyvät Sähköliittoon, jotta voimme parantaa jäsentemme toimeentuloa, työehtoja ja työhyvinvointia. Järjestäytymisen merkitys korostuu entisestään maamme hallituksen suunnittelemien työlainsäädäntömuutosten vuoksi. Vahvistamalla järjestäytymistä ja tekemällä yhteistyötä muiden liittojen kanssa liittomme ja jäsenemme pärjäävät myös tulevaisuudessa.

– Tulevaisuudessa riittää haasteita, mutta uskon, että monipuolinen kokemukseni sähköalasta ja pitkä urani liiton johdossa antavat erinomaiset edellytykset johtaa liittoa. Jäsenet ovat aina olleet toimintamme keskiössä, ja heidän etujensa ajaminen on läpi koko työhistoriani ollut minulle ensisijaisen tärkeää. Yhdessä voimme rakentaa vahvemman ja yhtenäisemmän liiton, joka pystyy vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.

• sähköasentaja, Hankkija Tekniikka Oy, Hantec Oy ja Tekmanni Oy 1988–2008
  • pääluottamusmies, Tekmanni Oy 1993–1996, 1998–2008