Close this search box.

Vietettäisiinkö ensi vuoden Volttipäivät teillä?

Volttipäivillä useampi sata sähköliittolaista perheineen ja läheisineen kokoontuu viihtymään yhdessä. Kuva on Turun Volttipäiviltä viime vuodelta. Tänä vuonna Volttipäivät pidettiin Kuopiossa.

Vuoden 2025 Volttipäivien tapahtumapaikka on vielä auki, ja nyt osastollanne olisi otollinen tilaisuus kutsua muut sähköliittolaiset viettämään mukava viikonloppu juuri teidän kotimaisemissanne ja esitellä seudun parhaita puolia! Osastonne voi hyvin tehdä järjestelyissä yhteistyötä naapuriosastojen kanssa.

Ensisijainen järjestelyvastuu on järjestävällä osastolla, joka varaa tapahtuma- ja majoituspaikat sekä aktiviteetit. Osallistujat maksavat majoituksensa ja aktiviteetit itse, tai sen tekevät heidän osastonsa. Liitto voi osallistua sopimuksen mukaan järjestelyihin ja tiedottamiseen.

Mikäli Volttipäivä-isännyys kiinnostaa osastoanne, lisätietoja antaa koulutus- ja jäsenyysasiantuntija Tarja Toppari, tarja.toppari@sahkoliitto.fi, puh. 050 409 8469.

Tänä vuonna Volttipäivät vietettiin elokuun alkupuolella Kuopiossa, ja järjestelyistä vastasivat Kuopion ja Siilinjärven ammattiosastot. Viime vuonna järjestäjänä toimi Turun osasto, kaksi vuotta sitten Porin osasto ja vuonna 2021 Helsingin osasto.

Volttipäivillä on pitkä historia, vaikka tällä nimellä ne on tunnettu vasta vuodesta 2010. Ensimmäiset päivät järjestettiin Sähköliiton ollessa vasta 11-vuotias eli vuonna 1966 Hämeenlinnassa. Tapahtuma on kulkenut kesä-, talvi-, retkeily- ja talviurheilupäivien nimellä vuosien saatossa. Ajankohta on täysin järjestäjän päätettävissä; mukavaa on ollut kaikkina vuodenaikoina!

Volttipäivät-perinne oli katkolla vuonna 2020, jolloin koronaviruspandemia pakotti perumaan tapahtuman. Tapahtumaa ei järjestetty myöskään vuoden 2016 aikana, koska sitä vietettiin heti vuoden 2017 helmikuussa Rovaniemellä.

Lue seuraavaksi