Edustajiston vaalien tulos vahvistettu

Sähköliiton edustajiston vaalien keskusvaalilautakuntana toimiva liiton hallitus on tänään vahvistanut vaalien tuloksen. 6.–30. syyskuuta käytyjen vaalien äänestysprosentti oli 25,3.

Samalla keskusvaalilautakunta vahvisti edustajiston jäseniksi niiden neljän vaalipiirin ehdokkaat, joissa ehdokkaita ei asetettu enempää kuin vaalipiirillä on paikkoja edustajistossa.

Uuden edustajiston kokoonpanon löydät Vaalit 2024 -osion Tulokset-sivulta, samoin vaalipiirikohtaiset tulokset pdf-muotoisina tiedostoina. Tiedostoissa on kunkin ehdokkaan henkilökohtainen äänimäärä ja merkintä siitä, tuliko hän valituksi vai onko varasijalla.

Tulokset-sivulla on myös pieni vaalitilasto, josta saat selville muun muassa ääniharavat sekä ahkerimmat äänestäjävaalipiirit ja -osastot.

Kauden 2024–2028 edustajistoon valituiksi tulleet 65 ehdokasta saavat tämän kuun aikana edustajavaltakirjat. Uusi edustajisto kokoontuu 28.–29. marraskuuta järjestäytymiskokoukseensa ja valitsee itselleen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Edustajisto valitsee myös liiton puheenjohtajan, hallituksen ja johtokunnat.