Ehdota Duunari-stipendin saajaa!

Vuonna 2022 Duunari-stipendi myönnettiin ensimmäistä kertaa kahdelle nuorelle, ja sen saivat sähköliittolainen Emma Hyvönen (toinen oik.) ja pamilainen Sami Kaita (toinen vas.). Stipendit ja kukat ojensivat SAK.n varapuheenjohtaja Katja Syvärinen ja puheenjohtaja Jarkko Eloranta.

SAK myöntää tänäkin vuonna kaksi 750 euron Duunari-stipendiä, ja nyt on aika ehdottaa nuoria ammattiliittojen jäseniä niiden saajaksi. Ehdotuksia voi tehdä 30. syyskuuta saakka.

Tunnetko sinä sähköliittolaisen tai muun liiton jäsenen, joka on

• enintään 35-vuotias
  • SAK:laisen ammattiliiton jäsen
  • toiminut oman alansa arvostuksen nostamiseksi ja näkyvällä tavalla ylpeä omasta ammatistaan
  • toiminut tai toimii aktiivisesti SAK:laisessa liittoperheessä ja sen eri tehtävissä tai opiskelijajärjestöissä tai osoittanut muutoin yhteiskunnallista aktiivisuutta
  • edistänyt toimillaan ja esimerkillään ammatillista järjestäytymistä ja/tai uudistanut ay-liikkeen toimintatapoja?

Ehdotuksesta tulee käydä ilmi, miten ehdottamasi henkilö täyttää yllä olevat kriteerit. Itseään ei voi ehdottaa stipendin saajaksi.

Duunari-stipendin saajaehdotuksia voi tehdä sähköisellä lomakkeella tai postitse osoitteeseen:

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry
Duunari-stipendi
PL 157
00531 Helsinki

Stipendit jaetaan SAK:n edustajiston kokouksessa 21.–22. marraskuuta.