← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Uudistuva Sähköliitto – valmiina tulevaisuuteen

Sähköliitto jatkaa uudistumistaan, kun uudet päättäjät edustajistoon valitaan syyskuun vaaleissa. Minulla on ollut kunnia palvella liittoa ja sen jäseniä kahdeksan vuotta. Marraskuussa on aika tehdä tilaa uudelle puheenjohtajalle, joka vie liittoa eteenpäin.

Sähköliitto katsoo vahvasti tulevaisuuteen, opimme menneistä ja suuntaamme eteenpäin. Elämme aikaa, jolloin työelämä muuttuu nopeasti ja teknologiset innovaatiot tuovat mukanaan uusia haasteita sekä mahdollisuuksia. Meidän on varmistettava, että olemme mukana tässä kehityksessä ja että jäsenemme saavat tarvitsemansa tuen ja koulutuksen pärjätäkseen muuttuvassa maailmassa.

Sähköliitto on nykyaikainen ammattiliitto, joka uudistuu ja kehittyy jäsentensä mukana. Olemme täällä turvaamassa jäsentemme oikeudet myös tulevaisuudessa ja teemme kaikkemme, jotta sähköisten alojen ammattilaiset voivat jatkossakin olla työelämän kärkijoukkoa.

Tulevaisuuden rakentaminen vaatii myös uudistumista. 6.–30. syyskuuta Sähköliiton jäsenet käyttävät äänioikeuttaan edustajiston vaaleissa valitakseen liitolle päättäjät edustajistoon. Uusi edustajisto kokoontuu marraskuussa, jolloin päätetään mm. seuraavan vuoden toiminnasta, valitaan jäsenet johtokuntiin ja hallitukseen sekä tietysti liiton puheenjohtaja.

Edustajiston järjestäytymiskokous on alkavan edustajistokauden tärkein kokous. Uudet päättäjät tulevat ohjaamaan liiton toimintaa seuraavien vuosien ajan, ja heidän vastuullaan on varmistaa, että liitto pystyy vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin ja tarpeisiin.

Edustajiston vaalit ovat meille kaikille mahdollisuus vaikuttaa liiton tulevaisuuteen. Kannustan jokaista jäsentä osallistumaan ja käyttämään ääntään. Äänestämällä me kaikki voimme varmistaa, että Sähköliitto jatkaa matkaansa vahvana, kehittyvänä ja jäseniään tukevana ammattiliittona.

Vahvistunut yhteishenkemme on mahdollistanut onnistumiset

Kun katson taaksepäin lähes kahdeksan vuoden matkaani Sähköliiton puheenjohtajana, minut täyttää suuri ylpeys ja kiitollisuus. Olen saanut kunnian palvella tätä upeaa ammattiliittoa jäsenineen aikana, joka on ollut täynnä muutoksia ja haasteita mutta myös lukuisia onnistumisia ja edistysaskeleita. Nämä vuodet puheenjohtajana ovat olleet minulle erityisen merkityksellisiä. Olen pyrkinyt toimimaan liiton arvojen mukaisesti ja antanut kaikkeni tälle tehtävälle.

Yhteistyö teidän, liiton jäsenten kanssa on ollut avainasemassa Sähköliiton kehittämisessä moderniksi ja yhtenäiseksi ammattiliitoksi. Olemme yhdessä ottaneet merkittäviä askeleita eteenpäin varmistaen, että liitto ei vain pysy mukana työelämän muutoksissa vaan myös johtaa kehitystä.

Olen erityisen ylpeä siitä, että olemme onnistuneet vahvistamaan liiton sisäistä yhtenäisyyttä ja toimintakulttuuria, joka pohjautuu avoimuuteen, luottamukseen ja jäsenistön äänen kuuntelemiseen. Tämä yhteishenki on ollut voima, joka on kantanut meitä läpi haastavien aikojen ja mahdollistanut monet onnistumiset.

Puheenjohtajakauteni päättyessä marraskuun edustajiston kokoukseen on aika tehdä tilaa uudelle puheenjohtajalle, joka vie liittoa eteenpäin. Tunnen suurta kiitollisuutta siitä, että olen saanut toimia teidän tukenanne ja luotsata liittoa näinä vuosina. Sähköliitto on nyt valmis kohtaamaan tulevaisuuden haasteet entistä vahvempana ja modernimpana ammattiliittona, ja uskon vakaasti, että seuraava puheenjohtaja jatkaa tätä kehitystyötä menestyksekkäästi.

Kiitos teille kaikille tuestanne, luottamuksestanne ja yhteistyöstänne näiden vuosien aikana. On ollut etuoikeus edustaa teitä ja toimia Sähköliiton puheenjohtajana!

Lue seuraavaksi