Galleria on avautunut – tutustu 144 ehdokkaaseen edustajiston vaaleissa

Sähköliiton edustajiston vaaleissa ehdolla olevien selausmahdollisuus on avautunut! Pääset tutustumaan 144 ehdokkaaseen vaalipiireittäin ehdokasgalleriassa. Klikkaa linkistä avautuvasta näkymästä Selaa ehdokkaita -painiketta ja valitse sitten omasi 24 vaalipiiristä.

Sähköinen äänestys alkaa perjantaina 6. syyskuuta ja päättyy maanantaina 30. syyskuuta. Postiäänestysmateriaalin tilanneiden tulee postittaa äänestyskuponki 23. syyskuuta mennessä, että se ehtii perille ajoissa.

Neljässä vaalipiirissä (EIV06, ASE02, TEKN01 ja TEKN02) ei ole asetettu enempää ehdokkaita kuin niillä on paikkoja edustajistossa. Siksi niissä ei käydä varsinaista vaalia, vaan ehdokkaat vahvistetaan edustajiston jäseniksi keskusvaalilautakunnan kokouksessa 10. lokakuuta.

Kaikille vaaleissa äänioikeutetuille on elokuussa lähetetty postitse vaalikirje, jossa on oman vaalipiirin ehdokaslista sekä ohjeet sähköiseen äänestämiseen tai postiäänestysmateriaalin tilaamiseen, mikäli vastaanottajalla ei ole mahdollisuutta äänestää sähköisesti.