Vaalikirjeet ovat matkalla äänioikeutetuille

Sähköliiton edustajiston vaalien ns. vaalikirje on lähtenyt matkaan äänioikeutetuille. Postilähetys sisältää ohjeet sähköiseen äänestämiseen ja oman vaalipiirisi ehdokaslistan. Siltä varalta, ettei sinulla ole mahdollisuutta äänestää sähköisesti, kirjeessä on ohjeet postiäänestysmateriaalin tilaamiseksi.

Äänestysaika alkaa 6. syyskuuta ja päättyy 30. syyskuuta.

Edustajiston vaaleissa äänioikeutettuja ovat sopimusalajäsenet, jotka ovat liittyneet jäseneksi 6. kesäkuuta mennessä ja joilla ei ole jäsenmaksurästejä.

Vaalipiirisi määräytyy liiton jäsenrekisterissä olevan sopimusalatietosi perusteella. Sopimusala määritellään liitossa työsuhteessasi noudatettavan työehtosopimuksen perusteella ilmoittamiesi tietojen mukaan.

Myös muutamat eläkeläisjäsenet ovat äänioikeutettuja ja saavat vaalikirjeen; oikeus päättyy sen kuun lopussa, jonka aikana jäsen siirtyy eläkkeelle. Oppilasjäsenillä ei ole vaaleissa äänioikeutta.