← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Mukaan vapaaehtoistoimintaan työelämän ihmisoikeuksien parissa?

SASK-lähettiläät Vanessa Westerlund, Uula Neitola ja Katri Korhonen olivat mukana vuoden 2022 kampanjassa, jossa nostettiin tietoisuuteen työntekijöiden karu kohtelu jalkapallon MM-kisoissa Qatarissa. SASK vaikutti heidän tilanteensa parantamiseksi monin keinoin.

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK kouluttaa jälleen uusia vapaaehtoistoimijoita eli SASK-lähettiläitä syyskuussa. Haku on nyt auki, ja sähköliittolaisena sinulla on mahdollisuus hakea mukaan lähettiläsverkostoon!

Lähettiläät toimivat SASKin tukena työelämän ihmisoikeuksien äänitorvina omissa verkostoissaan ja edustavat keskusta erilaisissa tapahtumissa, pitävät teemoja esillä sosiaalisessa mediassa sekä järjestävät itsekin tapahtumia omilla kotipaikkakunnillaan. Lisäksi lähettiläät voivat osallistua SASKin jatkokoulutuksiin ja hakea mukaan vuosittain järjestettäville opintomatkoille.

Seuraava lähettiläskoulutus toteutetaan Helsingissä 21.–22. syyskuuta. Tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin. Koulutus on maksuton, ja se sisältää ruokailut. Kauempaa tuleville korvataan myös majoitus ja matkakulut.

Koulutuksen vetäjinä toimivat SASKin asiantuntijat sekä mahdollisesti vierailevat puhujat Suomesta ja SASKin hankemaista. Koulutus pidetään pääsääntöisesti suomeksi.

Lisätietoa ja linkin hakuun löydät SASKin sivuilta.

SASKin tavoitteena on taata ihmisarvoinen työelämä ja elämiseen riittävä palkka kaikille myös kehittyvissä maissa. Järjestöllä on 33 kehitysyhteistyöhanketta, joilla parannetaan työntekijöiden vaikutusmahdollisuuksia.

Lue seuraavaksi